07     Poprzednia strona Spis treści Nastepna strona     : Stalker: Oblivion Lost


Krystian " Szyna " Szymczak



W kwietniu 2006 roku w Czernobylu, 19 lat po wybuchu w elektrowni atomowej, po raz kolejny mają miejsce dziwne rzeczy, pojawia się coś w stylu eksplozji sprzed lat, jednak nie jest to już to samo. Konsekwencje tego wydarzenia będą znacznie gorsze niż tamte, to już nie tylko zniszczenia i promieniowanie, pojawia się coś znacznie gorszego.



CZARNOBYL 20 LAT PÓŹNIEJ
Autorzy (GSC Game World) nawiązują swoim dziełem do filmu Andrzeja Tarkowskiego zatytułowanym identycznie jak gra. Film i gra są podobne pod tym względem, że w obu produkcjach jest ukazane mniej więcej to samo miejsce akcji, mianowicie, tajny teren, do którego prawie nikt nie ma wstępu. Prawie nikt poza osobami, których zadaniem jest zbadanie dziwnych zdarzeń, które miały miejsce na ów terenie. Osoby te zostały nazwane STALKER-ami a my będziemy mogli się wcielić w jedną z nich.

Jak widać, grafika zapowiada się świetnie...

Obszar, na jakim będziemy mogli dopuszczać się mordów na naszych wrogach i nie tylko (o tym później) będzie prawie, że kopią terenu na jakim znajduje się elektrownia Czernobyl oraz przyległych okolic - w sumie dostaniemy około 20km kwadratowych do spenetrowania. Wygląda na to, że autorzy solidnie przykładają się do tego co robią, bo na potrzeby gry wyjechali do Czerobyla, nakręcili filmy i zrobili mnóstwo zdjęć więc tekstury, architektura budynków i teren będą niemalże odbiciem oryginału. Teraz kilka słów o grafice, która będzie oparta na jakimś super nowatorskim enginie X-Ray. Ze screenów wynika, że to co przyjdzie nam zobaczyć w listopadzie będzie biło na głowę wiele dzisiejszych i nawet zapowiadanych dziś produkcji, z pewnością UT2003 wymięknie. W świecie gry zobaczymy zniszczenia powstałe po tajemniczym wybuchu: martwe lasy, zwierzęta, ludzi, zniszczone budynki. Wystąpią też różnego rodzaju anomalia, takie jak czarne wody, zabójcze mgły, zmiany grawitacyjne. Będą też rzeczy, które stają się standardem, czyli zmienna pogoda, pory dnia a postacie zostaną wymodelowane w technice motion capture. Sam silnik ma być tak wspaniały, że nasz sprzęt nie będzie musiał obliczać poligonów nie widocznych na ekranie co powinno znacznie zwiększyć wydajność, autorzy zapowiadają, że na średniej konfiguracji zobaczymy około 60fps. Czy będzie tak kolorowo - poczekamy, zobaczymy.
FALLOUT W FPP
W grze naszym zadaniem będzie eksploracja terenu (także pojazdami), znajdziemy tam rzeczy, których będziemy mogli się pozbyć u specjalnych dilerów a za kasę kupić kombinezony, bronie i sprzęt, dzięki któremu dotrzemy w miejsca wcześniej niedostępne. Do dyspozycji graczy oddanych zostanie około 30 rodzajów broni, w tym tak unikalne rodzaje broni jak broń grawitacyjna, psychotropowa, możliwość posługiwania się telekinezą i telepatią. Można będzie również dokonywać modyfikacji broni. Na swej drodze spotkamy oryginalne stworzenia o różnych zdolnościach, takich jak chociażby inteligencja stada. Pohandlujemy bronią, artefaktami i sprzętem. Pokierujemy pojazdami i robotami.

...bronie również.

Wydarzenia będą generowane losowo, tak samo jak zadania do wykonania, artefakty itd. Grać będzie można w trybach: Deathmatch, CTF, Team Match, Cooperative. Oprócz tego nasza postać będzie się cały czas rozwijać, czyli mamy do czynienia z Action/RPG. Do tego wszystkiego trzeba dodać jeszcze, jak na porządne RPG przystało, nieliniowy scenariusz oraz kilka rodzajów NPC. Wg twórców rozmowa ma być zasadniczą częścią gry, dzięki niej można będzie dokonywać transakcji lub dowiedzieć się czegoś na temat ukończenia zadania. Minimalne wymagania to PIII 800, 128 RAM i akcelerator 32MB. Jak na dziś to wcale nie tak dużo. A, na stronie http://www.stalker-game.com/ oprócz newsów znajdziecie specjalną noworoczną tapetę - polecam.


07     Poprzednia strona Spis treści Nastepna strona     : Stalker: Oblivion Lost